بارش 250 میلی متری در استان تهران، تبخیر 3 برابری میانگین جهانی

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی ظهر شنبه در آئین کاشت 1500 نهال و رونمایی از کتابچه مدیریت که در بوستان سرخه حصار برگزار گردید، طی سخنانی فرهنگ زیست محیطی ایجاد شده در استان تهران را شایسته تقدیر دانست و گفت: حضور سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه زیست محیطی را باید تقویت کرد و مورد حمایت قرار داد.

بارش 250 میلی متری در استان تهران، تبخیر 3 برابری میانگین جهانی

وی خواهان اهتمام ویژه نسبت به ساخت و سازها و تغییر کاربری ها در اراضی طبیعی و ملی استان تهران شد و گفت: باید تهران را با توجه به آسیب پذیری و منابع محدود آن مورد حفاظت جدی در حوزه زیست محیطی قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان تهران به وضعیت آلودگی هوای این استان اشاره نمود و اضافه نمود: میانگین متوسط باران سالیانه در تهران در امسال وضعیت مناسبی داشته و 26 روز هوای پاک و 47 روز هوای سالم را در پایتخت شاهد بودیم.

وی افزود: همچنین در این استان بالغ بر 250 میلیمتر میزان بارندگی سالانه ثبت شده، که متوسط جهانی این بارندگی بالغ بر 760 میلیمتر بوده است، که مشاهده می گردد نزولات آسمانی در استان تهران در سال 97 یک سوم میانگین جهانی است، از طرفی میزان تبخیر باران در کشور ما حدود 2700 میلی متر بوده و میزان جهانی آن به صورت میانگین بالغ بر 800 میلی متر است.

محسنی بندپی با بیان اینکه کشور ما با یک سوم بارش جهانی، تبخیر سه برابری را دارد، گفت: باید از منابع آب به بهترین نحو صیانت کنیم، که یکی از فواید درختکاری جلوگیری از تبخیر است و دود برگ درختان مانع از تابش مستقیم نور آفتاب بر زمین می گردد که همین مهم می تواند بر حفظ منابع آبی در کشور تأثیر مستقیم داشته باشد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 497

به "بارش 250 میلی متری در استان تهران، تبخیر 3 برابری میانگین جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش 250 میلی متری در استان تهران، تبخیر 3 برابری میانگین جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید