اینجا قلب مسیحیت کاتولیک است ، تصاویری از کلیسای پطرس مقدس در واتیکان

به گزارش دَبی بلاگ، کلیسای پطرس مقدس در واتیکان و میدان تاریخی مقابل آن، مهم ترین نماد مذهب مسیحیت کاتولیک و کلیسای غرب است که ساختن بنای امروزی آن بیش از یک قرن به طول انجامیده است.

اینجا قلب مسیحیت کاتولیک است ، تصاویری از کلیسای پطرس مقدس در واتیکان

خبرنگاران : کلیسای جامع پطرس مقدس (سن پیه ترو) در شهر/کشور واتیکان در رم ایتالیا واقع شده است و همراه با میدان تاریخی پطرس مقدس به عنوان نماد دولت واتیکان شناخته می گردد.

از این کلیسا اغلب به عنوان بزرگ ترین کلیسای دنیا و مرکز مذهب کاتولیک یاد می گردد. در 18 آوریل 1596 پاپ ژولیوس دوم دستور ساختن این کلیسای جامع را صادر کرد اما این بنا بیش از یک قرن بعد از سال 1626 در زمان پاپ اوربان هشتم به اتمام رسید.

این ساختمان روی کلیسای اولیه ای در همین مکان بنا شد که قدمتش به قرن نهم میلادی بازمی گشت و به دستور امپراتور کنستانتین اول به جای سیرک نرون و گورستان واتیکان ساخته شده بود.

سیرک نرون، میدانی در ابعاد 540 در 100 متر برای برگزاری نمایش های رم باستان بود. عملیات ساخت این میدان نمایش از زمان امپراتور مجنون رم باستان، کالیگولا شروع شد و در دوره امپراتوری خونخوار رم باستان، نرون انتها یافت.

امروزه، گورستان واتیکان در عمق 10 متری کلیسای جامع پطرس مقدس واقع شده است. اعتقاد بر این است که پطرس، اولین حواری مسیح پس از به صلیب کشیده شدن در این گورستان به خاک سپرده شده است.

کلیسای پطرس مقدس در شهر واتیکان واقع شده است. نام رسمی واتیکان، حکومت شهر واتیکان است که در اصطلاح عموم مردم اغلب با اسامی واتیکان، سن پیه ترو و سریر مقدس شناخته می گردد.

این شهر/کشور مستقل اروپا با جمعیت فقط 605 نفر و با وسعت 44 هکتار، از نظر جمعیت و وسعت جغرافیایی کوچک ترین کشور دنیا است.

هرچند این شهر/کشور درون کشور ایتالیا و داخل بافت شهری رم واقع شده است و زبان رسمی آن ایتالیایی است اما حکومتی کاملا مستقل دارد. علاوه بر کلیسای جامع پطرس مقدس، سریر مقدس از دیگر نقاط واتیکان است و درواقع می توان گفت که درنوع خودش دولت مستقلی از دولت واتیکان دارد. به طوری که پاپ (رهبر کاتولیک های دنیا)، کاردینال ها و اسقف ها در سریر مقدس زندگی می نمایند و زبان رسمی آن ها لاتین است و فقط گذرنامه های نوع سیاسی (Type D) صادر می نماید درحالی که کشیش ها، راهب ها، راهبه ها، سربازان گارد سوییسی و مردمی که از کارمندان و امور خدماتی به شمار می روند در واتیکان زندگی می نمایند و گذرنامه عادی (Type P) دریافت می نمایند.

در ابتدای پایه گذاری مسیحیت در امپراتوری رم، تاریخ تولد مسیح از 6 ژانویه به 25 دسامبر تغییر یافت.

به این ترتیب، امروزه تمام پیروان کلیسای غرب شامل: کلیسای کاتولیک، کلیساهای لوتری ها، پرسبیتری ها، متدیست ها، کلیسای انگلیکان و کلیسای پروتستان که درمجموع حدود 90درصد از مسیحیان دنیا را شکل می دهند کریسمس را در 25 ژانویه جشن می گیرند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: چمدان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1742

به "اینجا قلب مسیحیت کاتولیک است ، تصاویری از کلیسای پطرس مقدس در واتیکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا قلب مسیحیت کاتولیک است ، تصاویری از کلیسای پطرس مقدس در واتیکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید