افزایش 6 برابری زمان نگهداری ریه قبل از پیوند

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- محققان دانشگاه کلمبیا تکنیک جدیدی را ابداع کردند که امکان نگهداری از ریه را به مدت 36 ساعت فراهم می کند و زمان لازم برای ترمیم آسیب های ریه را پیش از انجام پیوند، در اختیار پزشکان می گذارد.

افزایش 6 برابری زمان نگهداری ریه قبل از پیوند

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، اکنون حدود 80 درصد از ریه های اهدا شده به قدری دچار آسیب شده اند که برای پیوند کارآیی ندارند. بسیاری از ریه هایی که پس از پیوند پس زده می شوند دچار زخم های ناشی از ترشحات معده شده اند. به همین علت محققان تحقیقات خود را بر این نوع آسیب ها متمرکز کردند و با استفاده از مدل های جانوری توانستند راهکاری را برای بهبود کارکرد ریه و فرآیند ترمیم سلولی آن بیابند.

در این روش از تکنیک cross-circulation به منظور رساندن مواد اولیه لازم برای ترمیم بافت ریه و زنده نگه داشتن آن استفاده می شود. در روش های کنونی تنها امکان حفظ ریه برای 6 ساعت وجود دارد و پس از آن قابلیت پیوند ریه از بین می رود.

محققان امیدوارند با استفاده از این تکنیک بتوانند تعداد بیشتری از اندام های اهدا شده را برای پیوند به افراد نیازمند آماده کنند. به گفته محققان این راهکار جدید برای ترمیم آسیب های وارد شده به سایر اندام ها از جمله قلب، کلیه و کبد پیش از انجام پیوند کاربرد دارد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

علمی **9259** 1055

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1003

به "افزایش 6 برابری زمان نگهداری ریه قبل از پیوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 6 برابری زمان نگهداری ریه قبل از پیوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید