افزایش تجهیزات و ایستگاه های هواشناسی در خوزستان

به گزارش دَبی بلاگ، تجهیزات و ایستگاه های هواسناسی در خوزستان افزایش می یابد.

افزایش تجهیزات و ایستگاه های هواشناسی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، معاون فنی و شبکه ایستگاه های سازمان هواشناسی کشور در مصاحبهی ویژه خبری شبکه استانی سیمای خوزستان با موضوع آنالیز پیش بینی هوا در خوزستان ، با اعلام این خبر اضافه کرد :در خوزستان 20 ایستگاه هواشناسی مستقر است که هشت ایستگاه به صورت 24 ساعته و 12 ایستگاه به صورت 12 ساعته فعالیت می نمایند.

فرح محمدی اضافه کرد : براساس برنامه تا سرانجام سال آینده دو ایستگاه فرودگاهی ، چهار ایستگاه پایش گرد و خاک در استان راه اندازی و ایستگاه رادار اهواز ارتقا و بروز رسانی می گردد.

وی همچنین از نصب سیستم های هشدار سیل در خوزستان اطلاع داد و اظهارداشت : برای افزایش و تقویت سازمان هواشناسی احتیاج به تجیهزات ، توسعه ایستگاه ها و جذب نیروهای متخصص هستیم که این احتیاج به همیاری و همکاری دولت ، مجلس و دستگاه های مربوطه می باشد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های سازمان هواشناسی کشورتاکید کرد : طبق استاندارد های جهانی ایستگاه های هواشناسی دارای حریم می باشد که احتیاج است در کشورمان این استانداردو حریم ها رعایت و تعیین گردد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز در این مصاحبه با اشاره به اینکه خوزستان دارای پدیده های گونگون هواشناسی است گفت : سازمان هواشناسی یک سازمان علمی و به دور از مسایل سیاسی است و میزان دما و پیش بینی های هوا به دور از ملاحظات سیاسی اعلام و به صورت دقیق اعلام می گردد.

محمد سبزه زاری اضافه کرد : دماهای هوا در استان طبق استاندارد های جهانی اعلام می گردد و این ذهنیتی که در جامعه وجود دارد که دما به صورت دقیق اعلام نمی گردد صحیح نمی باشد و ما دمای هوا را اعلام می کنیم و نه دمای احساسی .

وی با بیان اینکه خوزستان استانی با وسعت بزرگ است و برای پیش بینی دقیق احتیاج به ایستگاه های بیشتر و تجهیزات است ادامه داد: در مناطقی از جمله شمال و شمال شرق استان احتیاج به ایستگاه های هواشناسی هستیم و با توجه به تحریم ها هنوز نتوانستیم تلویزیون های مخصوص هواشناسی را خریداری کنیم اما علیرغم این مسائل با اختصاص اعتبار خرید این تجهیزات ، تهیه این تلویزیون ها در دستور کار است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1199

به "افزایش تجهیزات و ایستگاه های هواشناسی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تجهیزات و ایستگاه های هواشناسی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید