اعطای فلوشیپ آکادمی علوم پزشکی به 7 دانشمند آکسفورد

به گزارش دَبی بلاگ، هفت محقق دانشگاه آکسفورد در میان 48 محقق برجسته انگلیس قرار گرفتند که فلوشیپ معتبر آکادمی علوم پزشکی را در سال جاری، دریافت خواهند کرد.

اعطای فلوشیپ آکادمی علوم پزشکی به 7 دانشمند آکسفورد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه آکسفورد، 7 نفر از محققان آکسفورد به خاطر خدمات و همکاری های برجسته خود در حوزه علوم زیست پزشکی و علوم سلامت برای دریافت فلوشیپ معتبر آکادمی علوم پزشکی انتخاب شدند.

این محققان، تحقیقات، اکتشافات و پیشرفت های بسکمک به نفع بیماران و جامعه انجام دادند.

پروفسور سوزان جب متخصص تغذیه و بهداشت عمومی از دانشگاه آکسفورد است که تحقیقات وی بر این موضوع تمرکز داشته است که مواد خوراکی که می خوریم چگونه بر خطر افزایش وزن و چاقی اثر می گذارند.

این دانشمند همچنین تحقیقاتی راجع به روش هایی که به کاهش وزن کمک می کند نیز انجام داده است.

پروفوسور النر بارنز استاد هپاتولوژی(کبد شناسی) و داروهای آزمایشگاهی دانشگاه آکسفورد، دیگر محققی است که این فلوشیپ را دریافت خواهد کرد.

پروفوسور دیوید بیسون استاد علوم مغز و اعصاب دانشگاه آکسفورد، نقشی بسزا در مطالعه اختلالات عصبی-عضلانی که ارتباط بین سلول های عصبی و عضلانی کاهش می یابد، داشته است.

مطالعات اخیر وی راجع به چگونگی استفاده از دانش مولکولی زیست شناسی سیناپسی برای درمان سندروم کانجنیتال میاستنیک(CMS) بوده است.

سندروم CMSیک بیماری ارثی ناشی از ژن معیوب است که مشخصه آن ضعف و خستگی ناشی از اختلال در محل اتصال سلول های عصبی و عضلانی است.

پروفوسور رابرت مک لارن استاد چشم پزشکی دانشگاهآکسفورد است که پیشگام درمان های جدید برای نابینایی است.

وی از روش های مبتنی بر سلول های بنیادی، ژن درمانی و شبکیه های الکترونیکی استفاده کرده است.

در آزمایشگاه وی همچنین تکنیک های جدید برای اعمال جراحی شبکیه چشم در حال انجام است.

پروفوسور جردن راف استاد زیست شناسی سلول های سرطانی دانشگاه آکسفورد است. این محقق روی نحوه سازماندهی و تقسیم بندی سلول ها مطالعه می کند.

پروفسور گای تویتز استاد بیماری های عفونی در دانشگاه آکسفورد و مدیر واحد تحقیقات بالینی Unit این دانشگاه است که بیشتر تحقیقات خود را در ویتنام انجام داده است.

پروفسور مارک وود وارد استاد اپیدمیولوژی(همه گیرشناسی) و آمار دانشگاه آکسفورد است که یک متخصص جهانی در بررسی و رتبه بندی ریسک بیماری های قلبی و عروقی است.

وی به عنوان یکی از برجسته ترین محققان علوم و علوم اجتماعی در جهان شناخته شده است.

این دانشمند، تفاوت های جنسیتی در مورد تاثیرات عوامل خطر ساز ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را بررسی کرده است و نشان داده است که دیابت و سیگار کشیدن در زنان، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بیشتر از مردان، تحت تاثیر قرار می دهد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4266

به "اعطای فلوشیپ آکادمی علوم پزشکی به 7 دانشمند آکسفورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای فلوشیپ آکادمی علوم پزشکی به 7 دانشمند آکسفورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید