استقبال موگرینی از ثبت ساز و کار ویژه اقتصادی با ایران

به گزارش دَبی بلاگ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه ای از ثبت ساز و کار ویژه اقتصادی با ایران استقبال کرد.

استقبال موگرینی از ثبت ساز و کار ویژه اقتصادی با ایران

به گزارش تسنیم، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه ای از ساز و کار ویژه مالی با ایران به عنوان کانال تجارت مشروع اتحادیه اروپا با تهران استقبال و آن راه گامی مهم در تعهد اروپا به برجام عنوان نمود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت که این سازوکار مالی را به سرعت گسترش خواهیم داد و از همه کشورهای اروپایی خواستار همکاری فعال هستیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در سیزده گزارش متوالی تایید نموده است که ایران به طور کامل به تعهدات خود پایبند است، تا زمانی که ایران همچنان به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد، اتحادیه اروپا نیز همچنان متعهد به اجرای کامل و موثر برجام در تمام جنبه های آن است. ما در رابطه با حفظ این توافقنامه بین المللی خواستار همکاری شرکای بین المللی خود هستیم. این مسئله در راستای احترام ما به توافقات بین المللی و نیز پیشرفت امنیت منطقه ای و بین المللی ما اخذ شده است.

هایکو ماس، جرمی هانت و ژان ایو لودریان وزرای خارجه سه کشور اروپا روز پنجشنبه رسماً ثبت سازوکار مالی ویژه اروپا برای ایران را اعلام کردند.

در بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است که آلمان، انگلیس و فرانسه در راستای تعهد قاطع و کوشش های مستمر خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به تایید قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل رسیده، ایجاد اینستکس که سازوکاری ویژه با هدف تسهیل تجارت مشروع میان عوامل مالی اروپا با ایران است را اعلام می نمایند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 234

به "استقبال موگرینی از ثبت ساز و کار ویژه اقتصادی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال موگرینی از ثبت ساز و کار ویژه اقتصادی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید