اجرای سیستم روشنایی و نورپردازی در پایگاه جهانی بیابان لوت

به گزارش دَبی بلاگ، نورپردازی و سیستم روشنایی در پایگاه جهانی بیابان لوت از محل اعتبارات ملی اجرا شد. این پروژه شامل نورپردازی محوطه، اتاق ها و نمای بیرونی پایگاه جهانی بیابان لوت می گردد.

اجرای سیستم روشنایی و نورپردازی در پایگاه جهانی بیابان لوت

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، زهرا رضایی ملکوتی مدیر پایگاه دنیای بیابان لوت استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: عملیات مرمتی پایگاه دنیای بیابان لوت شامل تکمیل مرمت فضاهای داخلی، تکمیل مرمت نماهای بیرونی، بامسازی، محوطه سازی و سنگ فرش کوچه ورودی پایگاه، تکمیل جداره سازی نماهای کوچه ورودی پایگاه، تکمیل سرویس بهداشتی می گردد که سال گذشته از محل اعتبارات ملی در پایگاه میراث دنیای بیابان لوت و روستای دهسلم انجام گرفت.

مدیر پایگاه دنیای بیابان لوت در استان خراسان جنوبی گفت: در ادامه مرمت های سال گذشته سال جاری اجرای سیستم روشنایی و نورپردازی پایگاه را در دستور کار قرار دادیم که هم اکنون به خاتمه رسید.

او گفت: امید است با برنامه های صورت گرفته یا در دست اقدام جهت بهسازی پایگاه دنیای بیابان لوت، این مکان برای پذیرایی و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان و گردشگران به نحوی مطلوب مهیا گردد.

میراث دنیای بیابان لوت با مساحتی به تقریب 175هزار کیلومترمربع، در میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان گسترده است. این محوطه در سال 2005 با دمای 7/70 درجه سانتی گراد، بیشینه گرم ترین مکان را در کره زمین ثبت کرد. بیابان لوت به سه بخش جغرافیایی لوت شمالی، لوت مرکزی که کلوت ها و تپه های ماسه ای در آن قرار گرفته است و لوت جنوبی که غنی ترین پوشش گیاهی این بیابان را دارد، تقسیم می گردد. پیشینه تمدنی بیش از 5هزار سال در حاشیه بیابان لوت و کشف حدود 3هزار اثر تاریخی از این منطقه در نوع خود بی همتا است که ازجمله این یافته ها باید به درفش 5 هزارساله شهداد، که قدیمی ترین درفش دنیا است اشاره نمود.

بیابان لوت نخستین اثر طبیعی ایران است که به شماره 1505 در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2130

به "اجرای سیستم روشنایی و نورپردازی در پایگاه جهانی بیابان لوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سیستم روشنایی و نورپردازی در پایگاه جهانی بیابان لوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید