شروع هفته منابع طبیعی با کاشت نهال در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های هفته منابع طبیعی استان روز آدینه با کاشت نخستین نهال در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شروع شد.

شروع هفته منابع طبیعی با کاشت نهال در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد

غلام حسین حکمتیان اصل اضافه کرد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای تبدیل فرهنگ حفظ منابع طبیعی به معارف عمومی است.

وی توضیح داد: وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کوشش دارد همانند دوران اوایل انقلاب، مشارکت همه گیر و جهادی در این باره را تکرار کند که دست یافتن به این مولفه دور از انتظار نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید در این هفته با بیان اهمیت حفظ منابع طبیعی به ویژه از سوی روحانیان و طلاب که از اقشار تاثیر گذار جامعه محسوب می شوند، مردم را به کاشت نهال و حفاظت از آن ترغیب کرد.

حکمتیان اصل تاکید نمود: تداوم این حرکت می تواند زمینه ای برای راهنمایی مردم به سمت جنگل و جنگل کاری و حفاظت از جنگل و مرتع به عنوان سرمایه ارزشمند خدادادی باشد.

وی با بیان اینکه 85هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی غرس می گردد گفت: شعار محوری هفته منابع طبیعی در امسال همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی انتخاب شده بنابراین درصدد ترویج سنت حسنه درختکاری هستیم.

لازم به ذکر است؛ 15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در امسال هم با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی انتخاب شده است.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16484

به "شروع هفته منابع طبیعی با کاشت نهال در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع هفته منابع طبیعی با کاشت نهال در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید