آغاز برنامه ریزی برای ارتباط رسانی به زائران اربعین در 2 استان

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، ستاد ویژه اربعین حسینی با هدف ارتقای کیفیت بسترهای ارتباطی مانند سالهای گذشته با حضور معاونان وزیر از سازمانهای تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیران کل ارتباطات استانهای زائرپذیر مرزی و نمایندگان مخابرات و اپراتورها از چندی پیش در وزارت ارتباطات تشکیل شده است.

آغاز برنامه ریزی برای ارتباط رسانی به زائران اربعین در 2 استان

در همین حال خردادماه امسال نیز وزرای ارتباطات ایران و عراق بر سر افزایش ظرفیت های ارتباطی و رفع نگرانی های این حوزه در ایام اربعین حسینی توافق کردند.

تلاش برای صفر شدن نرخ مکالمات اربعین

محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با نعیم ثجیل یسر با بیان اینکه پیش بینی می شود که امسال حدود 4 میلیون ایرانی در اربعین، زائر حرم امام سوم شیعیان شوند، گفت: باید در مورد رفع مسائل و افزایش ظرفیت های ارتباطات کمیته ویژه ای تشکیل شود تا کارها با سرعت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعرفه ترانزیت به صورت متقابل در دو کشور باعث افزایش تبادلات می شود، افزود: ایران آمادگی دارد تا هر میزانی که طرف عراقی نسبت به کاهش تعرفه اقدام کند، تعرفه ترانزیت با کشور عراق را پایین بیاورد.

اوایل شهریورماه نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: می خواهیم با مذاکره با عراق، در ایام اربعین تعرفه مکالمات میان دو کشور را همچون ویزا به صفر برسانیم. تهیه و توسعه زیرساخت های ارتباطی برعهده اپراتورهای عراقی است اما تیم مذاکراتی ما پس از تاسوعا و عاشورا راهی عراق خواهد شد تا پیگیر این موضوعات شود.

در این راستا به تازگی ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان و ایلام نیز از برنامه ریزی برای ارتباط رسانی مناسب به زائران اربعین خبر داده اند.

راه اندازی 14 سایت موبایل در شلمچه و چذابه

صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی (ع) بر ارائه خدمات ارتباطی مطلوب و با کیفیت به زائران اربعین حسینی (ع) در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه تاکید کرد و با اشاره به برنامه ها و اقدامات اجرا شده حوزه ICT در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه از نصب و راه اندازی 14 سایت ارتباطی سیار توسط اپراتورهای موبایل در هر دو پایانه مرزی خبر داد.

وی خواستار همکاری بیشتر دیگر دستگاههای اجرایی استان خوزستان با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان و کلیه اپراتورهای تلفن همراه جهت توسعه ارتباطات پایدار شد و گفت: با پیگیری های اجرا شده مقرر شد 4 سایت قابل حمل (پرتابل) موبایل در هر دو پایانه راه اندازی شود.

صالح نساج با اشاره به حضور زائرین در ورودی پایانه های مرزی و همپوشانی شبکه ارتباطی با کشور هم مرز گفت: برای جلوگیری از هزینه های ناخواسته رومینگ به هنگام استفاده از تلفن همراه، زائران باید وضعیت انتخاب شبکه موبایل خود را از حالت اتوماتیک خارج و در حالت دستی قرار دهند و این امر از سوی اپراتورهای تلفن همراه به صورت ارسال پیامک و نصب بنر در ورودی پایانه های مرزی انجام خواهد شد.

افزایش 2.5 برابری ظرفیت پهنای باند در ایلام

در همین حال حسن بیگی مدیر ارتباطات زیرساخت استان ایلام نیز بر لزوم توسعه زیرساخت های ارتباطی استان ایلام برای خدمات دهی مطلوب به زائران حسینی تاکید کرد و از توسعه بیش از 500 کیلومتر فیبرنوری و افزایش 2.5 برابری ظرفیت پهنای باند دیتای این استان برای خدمات دهی مطلوب به زائران حسینی خبر داد.

وی برای واگذاری سرویس های مورد نیاز اپراتورها و شرکت های مخابراتی از سوی زیرساخت در ایام اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2544

به "آغاز برنامه ریزی برای ارتباط رسانی به زائران اربعین در 2 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز برنامه ریزی برای ارتباط رسانی به زائران اربعین در 2 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید