آدریان دریا عقده ترامپ

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا نوشت: عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم تطمیع کاپیتان کشتی آدریان دریا از سوی آمریکا را ورشکستگی اخلاقی آمریکا دانست و نوشت: آدریان دریا به عقده درونی ترامپ تبدیل شده است.

آدریان دریا عقده ترامپ

تحلیلگر مسایل منطقه در سرمقاله امروز (جمعه) خود به مساله آدریان دریا و تلاش های آمریکا برای توقیف آن و تطمیع کاپیتان کشتی پرداخته است.

به نوشته رای الیوم، عطوان معتقد است کاپیتان این کشتی که شرافت خود را به میلیون ها دلار نفروخت، درس و پندی برای عرب هاست که به ارزش های اخلاقی خود پایبند باشند و به سادگی اصول خود را به پول نفروشند.

عطوان با اشاره به تایید تطمیع کاپیتان کشتی ایران از سوی کاخ سفید نوشت: این امر سطح ورشکستگی اخلاقی آمریکا را به ما و دیگران نشان داد و ثابت کرد که آمریکا در محاصره اقتصادی خود علیه ایران یا دیگر کشورها ناکام بوده است.

دونالد ترامپ با اعمال فشار به ایران بحرانی را برای خود ساخته است که تاکنون در غالب نبردهای آن بازنده بوده و نمونه های شاخص آن نیز ناتوانی کاخ سفید در پاسخ به سرنگونی پهپاد گرانقیمت خود و ناکامی در تامین امنیت نفتکش شرکای خود در خلیج فارس است.

به همین علت کابینه ترامپ از مدت ها پیش مذاکره با ایران را گدایی می کند و به دبنال نشستن بر میز مذاکره است، در مقابل ایران هم هیچ پاسخی به این درخواست آمریکا نمی دهد.

ترامپ حتی در پرونده نفتکش ایرانی هم شکست خورده محسوب می شود، زیرا علاوه بر اینکه در توقیف آن ناکام ماند در تطمیع کاپیتان این کشتی با میلیون ها دلار نیز شسکت مفتضحانه ای خورد.

در مقابل ایران همچنان نفتکش انگلیسی را در گرو دارد تا در صورت اقدام آمریکا علیه آدریان دریا برگ برنده ای برای خود داشته باشد.

عبدالباری عطوان در پایان مطلب خود نوشت: این کاپیتان شریف هندی به دنیا ثابت کرد که هنوز هم مردانی در دنیا هستند که با وجود فشارهای شدید علیه خود حاضر نیستند خود را به پول بفروشند، او به تنهایی در برابر قدرت استکبار دنیای ایستاد. اقدام این مرد درسی برای افرادی مانند عمر البشیر رییس جمهوری سابق سودان است که خود را به اموال سعودی ها فروخت.

310 310

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2490

به "آدریان دریا عقده ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدریان دریا عقده ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید