آتش دریافت هواپیمای راهبردی سوپر گلکسی سی ام-5 نیروی هوایی آمریکا

به گزارش دَبی بلاگ، یک فروند هواپیمای راهبردی ترابری آمریکا که برای شرکت در نمایشگاه هوایی راهی یکی از فرودگاه های ایالات متحده بود، حین فرود آتش گرفت.

آتش دریافت هواپیمای راهبردی سوپر گلکسی سی ام-5 نیروی هوایی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای فارس، یک فروند هواپیمای راهبردی ترابری سوپر گلکسی سی- 5 ام نیروی هوایی ارتش آمریکا چند روز قبل حین فرود در فرودگاه محلی ویتمن در ایالات متحده آتش گرفت.

به نوشته شماره سه شنبه وبگاه دیفنس بلاکگ این حادثه درست پنج روز قبل رخ داد و عراده این هواپیما بعد از فرود آتش گرفت. هواپیمای گلکسی سی ام -5 برای شرکت در نمایشگاه هوایی اوشکوش راهی فرودگاه ویتمن شده بود.

در بیانیه این فرودگاه در این زمینه آمده که هواپیمای گلکسی سی-5 ام حین فرود دچار آتش سوزی مختصر شد و یگان اطفای حریق این فرودگاه به سرعت آتش را مهار کردند. در این بیانیه تاکید شده که این حادثه هیچ مصدومی برجا نگذاشته و هواپیما نیز آسیبی ندید.

از این هواپیمای ترابری برای انتقال تجهیزات و پرسنل وزارت دفاع آمریکا استفاده می گردد و نسخه ارتقا یافته هواپیمای ترابری سی-5 است. اینک نیروی هوایی آمریکا 52 فروند از این نوع هواپیما را در خدمت دارد که در پایگاه های هوایی چون دوور ، تاویس ، لکلند ، و وست اور مستقرند.

این هواپیمای غول پیکر ترابری از موتورهای جدید و سامانه های ارتباطی جدید بهره می برد و تا سال 2040 در خدمت نیروی هوایی آمریکا واقع شده است. این هواپیما در جنگ خلیج فارس با شرکت در عملیات طوفان صحرا ماموریت های راهبردی انجام داد.

انتهای پیغام/م

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1825

به "آتش دریافت هواپیمای راهبردی سوپر گلکسی سی ام-5 نیروی هوایی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش دریافت هواپیمای راهبردی سوپر گلکسی سی ام-5 نیروی هوایی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید